Szukaj

piątek, 27 maja 2016

Druga wizyta u seksuologa

Za mną przełomowa, druga wizyta u pani Robachy. Zaraz zaraz ... przecież pisałaś, że to pierwsza wizyta jest tą "magiczną". Oczywiście, podtrzymuję to stwierdzenie, ale przez wzgląd na koniec szkoły i matury postanowiłyśmy nie mieszać ze sobą tych dwóch spraw.
Wybór seksuologa jest pierwszym krokiem na drodze do zidentyfikowania zaburzenia. Praktycznie przez cały okres terapii, będzie on Twoim lekarzem prowadzącym. Jego zadaniem jest kompleksowa ocena Twojej płciowości w aspekcie domniemanego zespołu dezaprobaty płci.
Więcej informacji dotyczących seksuologów możecie znaleźć tutaj                       



Co nowego: Test osobowości ▪ Test lęków i depresji ▪ Skierowanie na badanie kariotypu

Przebieg wizyty:

Na samym początku otrzymałam pytania podobne do tych z pierwszej wizyty. Tym razem ich celem było zdobycie informacji czy coś zmieniło się w moim życiu. Pytania zadawane ze zwykłej uprzejmości, które przy okazji mogą powiedzieć o nas nieco więcej. Następnie przeszłyśmy do dwóch testów. Pierwszy z nich dotyczył osobowości. W skali od 1 do 5 musiałam ocenić czy podane określenie pasuje bądź nie do mojej osoby. W ten sposób mogłyśmy określić czy jestem bardziej męska czy kobieca. Drugi test był nieco dłuższy. Dotyczył od lęków i depresji. Odpowiadając przemiennie na pytania z kategorii A oraz D pani doktor mogła dowiedzieć się czy istnieje szansa wystąpienia depresji bądź stanów lękowych. Na szczęście mój wynik A i D okazał się być bardzo zbieżny co wskazuje na aktualny dobry stan psychiczny. Po wypełnieniu obu testów dowiedziałam się nieco więcej na temat kariotypu oraz samego badania. Dostałam również skierowanie do poradni ,dzięki któremu badanie kariotypu zostanie wykonane za darmo. Bardzo cieszę z takiego obrotu spraw, ponieważ badanie to należy do jednych z najdroższych jakie czekają osoby transseksualne. Na sam koniec umówiłyśmy się na następną wizytę. Zostałam również zarejestrowana do psychologa, który współpracuje z panią Robacha i przyjmuje w tej samej poradni.

Praca domowa: Badanie kariotypu ▪ Wizyta u psychologa

Przydatny post? Umieść link do niego na blogu, forum lub stronie www!

URL: HTML: BB(forum):