Szukaj

środa, 13 kwietnia 2016

Pierwsza wizyta u dr Robachy

Nadszedł wielki dzień! Pierwsza wizyta u seksuologa, która jest równoznaczna z rozpoczęciem diagnozy zaburzenia identyfikacji płciowej. Jako, że poradnia znajduje się w innym mieście, na wizytę wybrałam się z lekkim wyprzedzeniem, żeby w przypadku problemu z odnalezieniem budynku mieć chwilkę wolnego czasu na ewentualne poszukiwania.

Wybór seksuologa jest pierwszym krokiem na drodze do zidentyfikowania zaburzenia. Praktycznie przez cały okres terapii, będzie on Twoim lekarzem prowadzącym. Jego zadaniem jest kompleksowa ocena Twojej płciowości w aspekcie domniemanego zespołu dezaprobaty płci.

Więcej informacji dotyczących seksuologów możecie znaleźć tutaj                       


Przebieg wizyty:

Po wejściu na piętro, na którym przyjmuje dr Aleksandra Robacha przywitały mnie sympatyczne panie z recepcji. Jako, że jestem nową pacjentką musiałam założyć kartę w ich systemie. Nie bójcie się. Rejestracja polega jedynie na okazaniu dowodu osobistego, z którego recepcjonistki same przepiszą potrzebne dane osobiste, oraz kilku podpisów. Po wypełnieniu formalności kazano mi usiąść na korytarzu i zaczekać, aż pani doktor poprosi mnie do gabinetu. Po przekroczeniu progu zaczęła się właściwa część mojej podróży. Pierwsza wizyta ma przede wszystkim charakter zapoznawczy. Seksuolog zada Ci kilka podstawowych pytań, które są niezbędne do kompletnego uzupełnienia Twojej karty. Później pada magiczne pytanie "Co Cię do mnie sprowadza?". W odpowiedzi na nie najważniejsza jest nasza szczerość. W dalszej części "wywiadu" zostaniemy spytani o nasze odczucia oraz ogólnikowo o życie. W moim przypadku zostałam poproszona o odpowiedź na pytanie "Kim tak na prawdę jestem?". Gdy padła z mojej strony dosyć pewna odpowiedź "kobietą", dr Aleksandra praktycznie natychmiast zmieniła końcówki czasowników na żeńskie. Nie wymuszała jednak na mnie takiego samego zachowania zapewniając ,że zależy to wyłącznie od mojej pewności siebie. Podczas wizyty seksuolog skrupulatnie notuje wszystkie informacje na kartce A4, która będzie dołączona do naszej teczki. Usłyszymy także krótki opis tego jak wyglądają poszczególne etapy leczenia oraz kiedy możemy się ich spodziewać. Reasumując - cała wizyta przebiegła w sympatycznym tonie. Pani Robacha jest kobietą, która z pewnością zna się na problemie transseksualizmu. Nie powinniśmy więc mieć wątpliwości zastanawiając się nad wizytą u niej. Najważniejszy jest sam fakt odnotowania pierwszej wizyty, która rozpoczyna upragnione przez większość osób leczenie. Nie musimy jednak udawać się do gabinetu z przekonaniem o naszym problemie. Jeśli jest coś co nas nie pokoi zawsze warto poradzić się specjalisty i rozwikłać swoje wątpliwości :)

Praca domowa: Życiorys emocjonalny

Przydatny post? Umieść link do niego na blogu, forum lub stronie www!

URL: HTML: BB(forum):